Jak správně napsat úvod příspěvku
Napsal: Miroslav Bartík
V kategorii: Jak psát blog
Dne: 3. 7. 2020
Úvod je pro každý příspěvek stejně důležitý, jako samotný titulek. Vtáhne čtenáře do tématu a připraví ho na obsah. Pokud tedy potřebujete vědět, jak správně napsat úvod příspěvku, pohodlně se usaďte a čtěte dál.
Úvodní stránka » Jak správně napsat úvod příspěvku
Potřebný čas k přečtení: ( Počet slov: )

Když jsem se seznamoval s mojí ženou, oslovil jsem ji stylem „Ahoj Marti, jak se máš?“ Nic neobvyklého, že jo? Zádrhel je v tom, že jmenuje Petra. Naštěstí je to trpělivá a moudrá žena a i přes tento trapný a nevalný úvod mi po čtyřech letech řekla ano.

V tomto příspěvku z kategorie Jak psát blog bych vám rád vysvětlil, jak správně napsat úvod příspěvku a vyhnout se trapasům a nudě. Pokud si zrovna s tímhle tématem nevíte rady, pohodlně se usaďte a dočtěte příspěvek až do konce.

Tak s chutí do toho.

Jak už jsem napsal dříve, titulek je to nejdůležitější, co v příspěvku existuje. Upoutá pozornost a navnadí čtenáře. Druhou nejdůležitější částí pak je úvod příspěvku. A jak tedy uvést čtenáře do obsahu příspěvku?

1. Otázky

Častou technikou, jak uvést čtenáře do obsahu jsou otázky. Zeptejte se na otázku s jedinou odpovědí nebo na otázku, která je s tématem blogu úzce spjata. Např. Chcete zjistit, proč je WordPress nejlepší platforma pro blog? nebo Víte, jak postupovat při zapomenutí hesla do WordPress administrace?

Otázky s jednoduchými odpověďmi v lidech vzbuzují zvědavost a mírné napětí. I přesto, že čtenář zná tu svou odpověď, přirozeně chce zjistit i tu vaši, protože si chce potvrdit svou pravdu.

2. Úvod odjinud

Tuhle techniku jsem často používal u svého dřívějšího blogu o běhu a použil jsem ji i v úvodu tohoto příspěvku. Napsal jsem malou, vtipnou historku o seznamování s mou ženou, která vůbec nesouvisí s obsahem blogu. Proto jsem techniku nazval úvod odjinud.

Tenhle způsob můžete používat pouze tehdy, dokážete-li plynule přejít z obsahově nesouvisejících úvodních slov do tématu, o kterém chcete psát. A mnohem účinnější se stane tehdy, když píšete třeba jako já o technickém oboru a najednou se čtenáři dozví, že jste si při seznamování se svou ženou udělali obrovský trapas, což s tématem vašeho blogu vůbec nesouvisí.

3. Příběh

Technika příběhu je dost podobná technice úvod odjinud. Pokud je váš blog např. součást firemní prezentace, je povětšinou hodně formální. Zkuste hned na začátku své čtenáře překvapit tím, že s nimi budete sdílet malý kousek svého osobního příběhu. Jsem přesvědčen o tom, že je to zaujme a hlavně „přinutí“ číst dál.

Příběhy totiž táhnou už od pradávna, kdy se vyprávěly u ohniště v kruhu nejbližších. nakonec humorná historka z dovolené je skvělý úvod pro váš příští příspěvek.

4. Úvodní slib

Dalším hezkým způsobem, jak správně napsat úvod je slib. Hned v úvodu řekněte jasně, co v příspěvku čtenář najde a slibte mu, že danou problematiku po přečtení příspěvku vyřeší.

Např. „V tomto příspěvku bych vás rád naučil, jak správně napsat úvod příspěvku. Pohodlně se usaďte, dejte si kávu a čtěte dál.“

5. Představivost čtenáře

Zapojte představivost čtenáře. Nastiňte hned v úvodu příspěvku, co by se mohlo stát, kdyby danou věc, o které aktuálně chcete psát, neudělal. Tato forma úvodu příspěvku může mít dvě podoby:

Pozitivní

„Zkuste si představit, jak váš blog díky skvělým úvodům a obsahu navštěvuje spousta potencionálních zákazníků.“

Negativní

„Představte si, jaká pohroma.může nastat v případě, že se nenaučíte prezentaci vaší firmy zálohovat.“

Představivost čtenářů je mocná věc a vyvolává častokrát silné emoce. A to je silná zbraň každého blogera.

Ne vždy lze všechny techniky použít. Proto mějte na paměti, že každá z nich musí být vždy spojena s nadpisem a obsahem příspěvku. Když v úvodu příspěvku slíbíte, že čtenáře naučíte vařit polévku minestrone, v obsahu to splňte, jinak bude čtenář zklamaný a váš blog si spojí s negativní emocí.

A to je pro tuto chvíli vše. Věřím, že vám těchto pět tipů na psaní úvodu vysvětlilo, jak správně napsat úvod do příspěvku.

Pokud chcete, přihlaste se k odběru newsletteru (aby jste nezmeškali další návody). V případě, že potřebujete konkrétní rady ohledně vašeho webu, najdete mě na síti LinkedIn nebo jako administrátora WordPress skupiny pro začátečníky na Facebooku.

Zůstaňme ve spojení

Poslední příspěvky

Doporučuji

Miroslav Bartík

Jsem webspecialista pro tvorbu obsahu a designu webů. Pracuji s redakčním systémem WordPress, s jehož pomocí plním sny firem i jednotlivců o funkčním webu,

Newsletter

N

Učení bez nákladů

S pomocí těchto návodů se rychle a zdarma naučíte s WordPressem pracovat jako zkušenější uživatelé.

N

Vhodné pro začátečníky

Postupy v článcích jsou psány jednoduše, s ohledem na začínající a technicky méně zdatné uživatele.

N

Bez rozpaků a neurčitostí

Jistě jste u jiných webů zažili moment překvapení, kdy jste si říkali „Cože, jak to sakra..“ Zde se vám to nestane.

0 komentářů

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

17 − nine =

Pin It on Pinterest