Modern Event Calendar – moderní řešení pro prezentaci akcí na webu

V tomto příspěvku z kategorie Pluginy bych vám rád tento plugin ukázal. Jak nastavit jednotlivé akce, možnosti zobrazení a prodeje lístků a ukázal vám použití v praxi. V závěru bych také rád shrnul, proč plugin Medern Event Calendar doporučuji.

Tak s chutí do toho.

Modern Event Calendar je freemium (placený i verze zdarma) plugin, určený na správu, prezentaci a propagaci událostí společně se správou rezervací. Je možné si nastavit jak jednodenní, celodenní tak i opakující se akce, které následně prezentujete na svých stránkách s pomocí shortcodu nebo widgetu v postranním panelu firemního blogu.

Za pluginem stojí společnost Webnus, fungující od roku 2013. Nejprve fungovali jako vývojáři html šablon, později začali vytvářet šablony pro WordPress. Kromě pluginu Modern Event Calendar mají v portfóliu také další pluginy, jako je třeba Deeper Comments, který si můžete nainstalovat a používat zdarma.

Co budete potřebovat?

  1. Instalační soubor s koncovkou .zip
  2. Nainstalovaný a aktivní plugin
  3. Licenční klíč pro aktivaci pluginu (na jeden rok podporu s celoživotními aktualizacemi)

Pokud by jste potřebovali poradit s instalací a aktivací pluginu, přečtěte si předchozí příspěvek Jak vybrat a nainstalovat plugin -WordPress základy.

Po instalaci a aktivaci pluginu budete přesměrováni na uvítací obrazovku, kde naleznete jednoduchý přehled pořádaných akcí, pořadatelů, míst atd.

Nyní přejděte v hlavním panelu na položku M.E. Kalendář. V submenu najdete následující části nastavení:

  1. M.E. Kalendář – úvodní obrazovka pluginu.
  2. Všechny události – zde se vám zobrazí všechny zveřejněné akce, které jste si doposud naplánovali. Máte zde také možnosti existující události mazat, upravovat nebo prohlížet přímo na vašem webu.
  3. Přidat událost – zde si můžete přidat nové události. Dříve, než přidáte novou událost, doporučuji projít si ostatní položky nastavení (Kategorie, Místa, Organizátoři atd.)
  4. Tagy – stejně jako příspěvky na blogu, i události můžete označit tagem. Na této stránce můžete tagy upravovat nebo mazat.
  5. Kategorie – jednotlivé události můžete pro lepší orientaci zařazovat do různých kategorií. Na této stránce.můžete kategorie událostí upravovat nebo mazat.
  6. Štítky – k událostem můžete přidávat štítky.
  7. Místa – každá akce se někde koná. K tomu slouží právě tato položka, kde můžete zadat přesnou adresu, kde se vaše událost koná. Místa.konání můžete upravovat nebo mazat.
  8. Organizátoři – každá akce má také svého pořadatele.
  9. Zkrácené kódy – krátké kódy sloužící především pro prezentaci událostí. Můžete zde spravovat jak již vytvořené kódy, tak vytvářet nové dle své potřeby.
  10. Nastavení – tato položka obsahuje další submenu s následujícími položkami:
  11. Doplňky – zde si můžete prohlédnou a spravovat prémiové (placené) doplňky pro plugin Modern Event Calendar.
  12. Import / Export – slouží k importování nebo exportování vytvořených událostí.
  13. Podpora – možnost kontaktovat podporu v případě potíží.

Vzhledem k tomu, že plugin je již v češtině, rozhodl jsem se místo dlouhého popisu všech funkcí (kterých je mimochodem opravdu hodně) ukázat jednoduchost vytvoření události a její následnou prezentaci na webu.

Ukázka použití

Představme si situaci – majitel restaurace chce v prostorách svého podniku uspořádat přednášku o zdravé výživě. Akce se koná 30. prosince v 18:00 a bude trvat osm hodin. Potřebuje nastavit fotogalerii s fotkami z předchozí stejnojmenné akce, nastavit na mapě místo konaní a rozepsat časový rozvrh a následně zobrazit kontaktní informace o přednášejícím.

Aby měl větší jistotu, že lidé přijdou a že nebude platit přednášejícího jen z vlastní kapsy, chce na akci prodávat lístky za 300 Kč. Lístky se pak budou platit v místě konání akce. Vzhledem k tomu, že na stránkách má firemní blog, na kterém pravidelně publikuje články o stravě, chce, aby se ve widgetu zobrazovala naplánovaná akce.

Jak tedy na to?

Dřív, než se pustíme do vytváření samotné stránky akce, vytvoříme si profil přednášejícího, zadáme místo konání a zařadíme akci do kategorie. Následně přidáme štítky.

Organizátoři

Po vyplnění formuláře se vám přidaný organizátor zobrazí v pravé části obrazovky. 

Umístění

Po vyplnění formuláře se vám přidané místo konání akce zobrazí v pravé části obrazovky.

Kategorie

Po vyplnění formuláře se vám přidaná kategorie zobrazí v pravé části obrazovky.

Štítky

Po vyplnění formuláře se vám přidaný štítek zobrazí v pravé části obrazovky.

Stránka s akcí

Editace události

Stránka s editací události je rozdělena do pěti částí:

  1. Název události
  2. Adresa události na vašich stránkách
  3. Popis události
  4. Podrobnosti události
  5. Rezervace události (pokud máte premium)

Název, adresa popis události jsou identické s rozhraním přidávání jakéhokoliv obsahu (příspěvky a stránky). Poslední dvě položky – Podrobnosti události a Rezervace události – bych rád popsal podrobněji.

Podrobnosti události

V této části nastavení události si stanovujete datum a čas události, zda se jedná o opakovanou událost, nastavujete časový rozvrh, určíte si místo konání události, přidáte link na podrobnosti o události (jedna z mála funkcí, kterou jsem nikdy nevyužil, protože v popisu lze říci vše), vyberete organizátora a nakonec stanovíte cenuvstupného.

Rezervace události

V části Rezervace si k události můžete nastavit rezervace a nákup lístků k rezervacím. V nastavení si stanovíte počet rezervací (0 až jakékoliv celé číslo nebo neomezeně), limit, kolik lístků si může jeden uživatel koupit, lístky (název, počet cena atd.), stanovíte poplatky (např. daň). K události si můžete vytvořit i formulář s jinými poli než je v globálním nastavení pluginu.

Zobrazení události

Vytváření vlastních krátkých kódů

Prezentaci svých akcí si zajistíte vytvořením tzv. krátkého kódu, který následně vložíte do stránky nebo příspěvku. V nastavení shortkodů, nebo-li krátkých kodů můžete použít již vytvořené vývojáři pluginu, nebo si dle přání s pomocú různých filtrů vytvořit vlastní.

Krátké kody následně vložíte do stránky nebo příspěvku buď zkopírováním a vložením do obsahu, nebo s pomocí jednoduchého vysouvacího pole, které naleznete  v editaci příspěvku/stránky.

Widgety

Po instalaci pluginu se vám v nabídce dostupných widgetů objeví nová položka Moderní kalendář. Stačí přidat do aktivní oblasti widgetů a kalendář akcí se vám bude zobrazovat všude tam, kde budete mít nastavený postranní panel s widgety.

Rozšíření

Pro plugin Modern Event Calendar jsou k dispozici placená rozšíření. Mezi nimi jsou rozšíření pro builder Elementor nebo pro e-shopové řešení WooCommerce, plugin pro vytvoření profilu účastníka akcí nebo plugin pro vystavení faktury za platbu (v .pdf). Kompletní seznam rozšíření naleznete na stránkách vývojářského studia Webnus.

Free vs. premium

Rozdílů mezi placenou a verzí free je hodně, ten nejpodstatnější je ale prodej vstupenek a rezervací na vytvořené akce. Pokud tuto funkci potřebujete, rozhodně se vyplatí přejít na placenou verzi.

Výhody a nevýhody

Výhody

  • free verze na vyzkoušení přístupná v depozitáři wordpress.com (přístupné z administrace wordpressu – Pluginy > Instalace pluginů)
  • víc jak +30 variant zobrazení/layoutů
  • velké množství nastavení, které je ale srozumitelné a přehledně roztříděno do kategorií
  • plugin je v základu přeložen do češtiny (i když občas kostrbatě)
  • vkládání akce s pomocí shortcodu (a tvorba vlastních shortcodů)
  • rozšíření pro WooCommerce a page builder Elementor
  • podpora editoru Guttenberg (ale funguje také s klasickým editorem)

Nevýhody

  • možné konflikty zobrazení v některých šablonách

Cena

Pokud chcete plugin pouze vyzkoušet, přejděte z hlavního panelu wordpress administrace do sekce Pluginy > Instalace pluginů, do vyhledávání zadejte Modern Event Calendar. Plugin nainstalujte a aktivujte. Poté si jej můžete zkoušet bez časového omezení, ale s omezenými funkcemi. Plná verze vás pak výjde na 75$/licence/1 web (bez doplňků). Tato licence má v ceně lifetime upgrade s roční podporou od vývojářů. 

Závěrečné zhodnocení

Pluginů na správu událostí pro redakční systém wordpress je na trhu mnoho. Troufám si ale říct, že pouze Modern Event Calendar je komplexní a moderní řešení pro prezentaci vašich akcí. Má mnoho funkcí, které prezentaci vaší akce dají moderní vzhled a funkčnost. A nemusíte dokupovat desítky doplňků pro základní funkce.

A to je pro tuto chvíli vše. Doufám, že vám příspěvek ukázal, jak své akce můžete prezentovat na svém webu s pomocí pluginu Modern Event Calendar. Pokud se vám příspěvek líbil, můžete se přihlásit k odběru newsletteru (aby jste nezmeškali další recenze pluginů a šablon). Najdete mě také na LinkedIn nebo sociální síti Facebook. Můžete také příspěvek sdílet se svými přáteli na sociálních sítích.

Miroslav Bartík

Jsem webspecialista pro tvorbu obsahu a designu webů. Pracuji s redakčním systémem WordPress, s jehož pomocí plním sny firem i jednotlivců o funkčním webu,

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

one × four =