webspecialista.cz Pluginy, šablony, recenze, návody – prostě vše ze světa WordPressu

SEO: Základy optimalizace pro váš on-line projekt

S

S kouzelnou zkratkou SEO jste se zcela jistě několikrát setkali. Ať už v případě propagace vašeho e-shopu, v tématech o vyhledávačích nebo jste dostali doporučení od odborníků na technické vylepšení webu.

Pokud je vám ale tento pojem stále nejasný, přečtěte si následující příspěvek, který vám vysvětlí nejen pojem samotný, ale i jeho dvě nejdůležitější součásti – klíčová slova a link building.

SEO a jeho provedení je velké téma pro všechny majitele webů

Seznam témat v příspěvku o základech SEO

1

Co je to SEO?

Vysvětlení pojmu

SEO je soubor technik a dovedností, které vašemu webu zlepší dohledatelnost obsahu pro uživatele a vyhledávače, jako je Google a Seznam.

Optimalizace pro vyhledávače je fantastický nástroj pro obchodníky, protože na rozdíl od placené reklamy vede SEO k organické návštěvnosti a zájmu o váš web a jeho obsah.

2

Proč je důležité?

A proč by mě to mělo zajímat?

Pokud je SEO vedeno zkušeným specialistou, může vám zajistit následující:

  • lepší dohledatelnost ve výsledcích vyhledávání na daná klíčová slova/fráze užívaná ve vašem oboru
  • výrazně zvýší uživatelský zážitek z webu
  • přivede na váš web větší návštěvnost lidí, kteří se o vaši firmu/obor/značku přímo zajímají
  • díky vyšší návštěvnosti budete mít vysokou konkurenční výhodu
  • zvýší se také vaše zisky bez nutnosti investovat do placené reklamy
3

Časové a finanční investice

Nic není zdarma

Pokud se rozhodnete svůj on-line projekt posunout na vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání , počítejte s tím, že budete muset investovat nejcennější komoditu, kterou máte – čas. Aby se správně nastavené seo na webu projevilo a Google reagoval na změnu, budou muset uplynout přinejmenším tři a víc měsíců. A ani tehdy není zaručen požadovaný výsledek, protože indexace ze strany Googlu závisí pouze na něm.

Aby se takto investovaný čas a peníze vyplatil, rozhodně začněte analýzou současného stavu webu z pohledu seo a stanovte si cíle a strategii, jak cílů dosáhnout.

4

Co všechno je součástí SEO?

Není to jen KW a Linkbuilding..

Tento komplexní obor obsahuje následující podskupiny činností a dovedností, které na sebe přímo navazují a je zapotřebí ideálně myslet na všechny.

  • On-page SEO
  • Off-page SEO
  • Link building
  • Technické SEO
  • Lokální SEO

Dříve, než se kdokoli pustí do vylepšení nalezitelnosti obsahu ve vyhledávačích, měl by se nejprve pustit do auditu obsahu (třeba s pomocí nástroje Screaming Frog) a následně do analýzy klíčových slov. Nelze totiž postupovat stylem “tak tam něco zadejte, ať tam něco mám”. Takový postup může webu hodně uškodit.

Pojďme si tedy říct, co to analýza klíčových slov je a proč je pro SEO důležitá.

5

Analýza klíčových slov

První pilíř

Důležitá fráze, kolem které se vlastně celé SEO točí. Analýza kávěček, jak spousta odborníků v diskuzích označuje tento postup, je způsob, jak s pomocí různých nástrojů a postupů zjistit, jaká slova nebo slovní spojení jsou v daném oboru nejpoužívanější při vyhledávání.

Výsledkem analýzy klíčových slov je seznam (v Excelu nebo Google tabulkách), u kterého je jasně definovaná hledanost daného slova a jeho konkurenčnost. Tato slova je zapotřebí nejen zadat do titulků a popisků vašeho webu, ale hlavně je zapotřebí tato slova nebo slovní spojení použít v poutavém obsahu, který čtenáře zaujme.

SEO je především o vyhledávání a jeho výsledcích
SERP – termín označující stránku s výsledky vyhledávání

Postupem času se můžete stát autoritou ve svém oboru a váš web/doména bude mít vysoké hodnoceni a dobrou pozici v SERPu (výsledky vyhledávání na Googlu). To je však častokrát otázka mnohaměsíční práce s obsahem a technickým nastavením webu.

6

Link Building

Druhý pilíř

Link building, nebo-li tvorba zpětných odkazů, je druhým důležitým pilířem SEO a podobně jako analýza klíčových slov rozhoduje o tom, jak se váš web zaindexuje na Googlu a jak často se objeví v SERPu.

Pokud na vás budou odkazovat vysoce hodnocené a zavedené weby se stejnou tématikou, je vyšší pravděpodobnost, že váš web navštíví Google a zaindexuje váš web na daná klíčová slova.

Odkazovat na vás můžou různé blogy, magazíny, oborové a firemní katalogy nebo profil na Googlu. V případě e-shopů to mohou být různí dodavatelé, asociace jimiž jste členy atd. Vždy by se však mělo jednat o relevantní zmínky s danými klíčovými slovy.

7

Závěrem pár slov

A to opravdu není vše

Obor optimalizace pro vyhledávače se neustále vyvíjí. Pokud usnete se svým projektem na vavřínech a nepřizpůsobíte své projekty jeho platným zákonitostem, pozice ve vyhledávačích mohou začít razantně klesat. Proto nelze někdy říct, že SEO je hotové.

SEO je obsáhlé téma a do jednoho příspěvku se určitě nevejde. Pokud vás tedy toto téma zajímá, přihlaste se k odběru newsletteru, aby vám další příspěvky neunikly.

Pokud by jste ohledně SEO, webdesignu nebo správy webu potřebovali poradit, najdete mě na profesní síti LinkedIn nebo na Facebooku jako správce skupiny WordPress CZ/SK – Lekce pro začínající uživatele. Případně, pokud vám to víc vyhovuje, použijte kontaktní formulář a napište mi zprávu.

O autorovi

Miroslav Bartík

Jmenuji se Miroslav Bartík a jsem tvůrce, editor a administrátor webů na redakčním systému WordPress. Kromě tvorby webů a jejich administrace mě baví běh a občasné hraní her. Mám rád zelený čaj a dobrý film.

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

webspecialista.cz Pluginy, šablony, recenze, návody – prostě vše ze světa WordPressu

O autorovi

Miroslav Bartík

Jmenuji se Miroslav Bartík a jsem tvůrce, editor a administrátor webů na redakčním systému WordPress. Kromě tvorby webů a jejich administrace mě baví běh a občasné hraní her. Mám rád zelený čaj a dobrý film.

Kategorie blogu

Štítky

Instagram